Postoj u gongu
Náš postoj u gongu by měl být podobný postoji při tajči i našemu přístupu k lidem. Měli bychom stát vzpřímeně s lehce pokrčenými koleny, mírně podsazenou pánví s jemnou kontrolou nad (zataženým) břichem. Kolena bychom měli udržovat stále pružná jako při tanci. S propnutými koleny bude jinak i naše hra toporná a bez pružnosti zůstaneme nepřizpůsobiví novým inspiracím.
Gong je osobnost podobně jako člověk. Má svůj charakteristický zvuk a vibrace. Chtít ho změnit znamená se zlou se potázat, proto se o něco podobného vůbec nepokoušejme. Můžeme však využít i jeho slabé stránky a vědomě je povýšit na krásu, když je zasadíme do jiného nebo nového kontextu, než v jakém se spontánně projevují a ozývají.
I kovový zvuk může být harmonický a příjemný nebo přijatelný na poslech, když je kontrastně usazen v působivě objevném kontextu. Náš postoj u gongu proto odráží také to, co máme v hlavě. O své hře trochu přemýšlíme a nenecháváme se jen ukolébávat podmanivou mocí gongu.
V našich seminářích/workshopech s PASTEL MALLETS se seznamujeme s třemi různými přístupy ke gongu.
Soustředění na kvalitu gongu vyjadřujeme technikou koncentrace, při které se osvobozujeme od jiných i rušivých zvuků nebo okolností.
Až když dobře známe a zvládneme aspoň jednu zvukovou kvalitu gongu, můžeme přecházet k jeho jiným polohám, nad nimiž rozjímáme v nekonečných meditacích.
Třetí přístup vychází z obou předešlých, ale my se jimi nenecháváme omezovat. Odhadujeme míru naší zkušenosti s gongem a dávkováním ji přivádíme k nové kvalitě kontemplační tvorby.
Tak je koncentrace, meditace a kontemplace skrytou formou předmětu, ve kterém se učíme hrát na gong s paličkami Pastel Mallets. Paličky byly vyvíjeny s ohledem na tyto tři kategorie možného uchopení hry na gong a jejich měkká pružnost odráží základní potřebu moudrého člověka, kterou je uvolnění v nenásilí.
Je zcela jisté, že určitou sílu musíme vyvinout vždy, když se potřebujeme k něčemu dopracovat nebo někam dostat, ale právě míra tohoto úsilí je základním tématem, pro které hledáme pojmenování, aniž bychom se navzájem ponižovali nebo povyšovali. Právě v chybách nacházíme radost a inspiraci pro správný postoj i přístup ke gongu.